środa, 15 sierpnia 2012

Święto Matki Boskiej Zielnej

Matka Boskia Zielna jest patronką ziemi i jej bujnej roślinności. W związku z Jej świętem błogosławi się wiązanki kwiatów i ziół.  Kiedyś ten zwyczaj był bardzo popularny. Wierzono, że taki bukiet nabiera cudownych, leczniczych właściwości. Podczas powrotu z kościoła zostawiano go wśród upraw, gdzie miał przynieść szczęście w zbiorach, po czym, po kilku dniach, zabierano go do domu. Był przechowywany bardzo pieczołowicie, okadzano nim izbę, trzymano w miejscu, które było widoczne i dawało pewność, że moc bukietu będzie działała.
Ja mój bukiecik powiesiłam w główym pokoju mieszkania, oczywiście w widocznym miejscu:) Dzisiejszy dzień to również obwarzanki i piernikowe serca. 





















4 komentarze:

  1. wspaniałe kwiaty! jak ja dawno nie jadłam obwarzanków

    OdpowiedzUsuń
  2. ooooo miałam napisać to samo co Karola wyżej :))) też mi się obwarzanki zamarzyły :))

    OdpowiedzUsuń
  3. Obwarzanki, jak i serduszko kupiłam na Jarmarku św. Dominika w Gdańsku, trwa do niedzieli.

    OdpowiedzUsuń
  4. oj za daleko :) ale zawsze miło wspominam ten jarmark, byłam na nim 3 razy kilka lat wstecz...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawienie komentarza